endeelru

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, σε μια επέλαση του χιονιά, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στην προσπάθειά τους να οδηγήσουν στους δρόμους. Ιδιαίτερα στην Β. Ελλάδα, που οι χιονοπτώσεις είναι πιο συχνές, λογικό είναι να προκαλούνται ατυχήματα. Όμως ένα μεγάλο μέρος των ατυχημάτων αυτών, θα μπορούσε κάλλιστα να αποφευχθεί.

Υπάρχουν, κάποιες απλές συμβουλές, που μπορούν να κάνουν την ζωή μας πιο εύκολη κατά την οδήγησή μας σε χιονισμένους ή παγωμένους δρόμους:

Πριν ξεκινήσουμε
Καταρχήν, πριν ξεκινήσουμε είμαστε ήδη ενήμεροι για τις ακριβείς καιρικές συνθήκες που πρόκειται να επικρατήσουν κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας προς τον προορισμού που έχουμε επιλέξει. Αν υπάρχουν δελτία για έκτακτα καιρικά φαινόμενα καλό είναι να μην ταξιδέψουμε καν, για ευνόητους λόγους. Επίσης να έχουμε στο νου, ότι σε γενικές γραμμές πρέπει ξεκινήσουμε αρκετά νωρίτερα από ότι πρέπει το ταξίδι μας, γιατί είναι σίγουρο πως θα καθυστερήσουμε λόγο της κατάστασης των δρόμων....η οποία προφανώς δεν μας επιτρέπει να κινούμαστε όσο άνετα και γρήγορα επιθυμούμε. Καλό είναι το ρεζερβουάρ να είναι γεμάτο, τα φώτα καθώς και τα παράθυρα καθαρισμένα. Επίσης πρέπει να έχουμε ήδη αυξήσει τα όρια της πρόσφυσης και να έχουμε ξεφουσκώσει λίγο τα λάστιχα προκειμένου να έχουν καλύτερη επαφή με το δρόμο.

Αλυσίδες
Οι αλυσίδες τοποθετούνται μόνο στους κινητήριους τροχούς και μετά από λίγα μέτρα οδήγησης, πρέπει να τις ξανατεντώσουμε. Είναι λογικό πως για όλα τα οχήματα δεν υπάρχει μόνο ένας τύπος αλυσίδας αλλά πολλοί, οπότε προσέχουμε τι είδος αλυσίδας θα επιλέξουμε να τοποθετήσουμε στα λάστιχά μας. Επιπλέον, είναι γνωστό πως φορώντας αλυσίδες, τα οχήματα δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τα πενήντα χιλιόμετρα ανά ώρα.

Κατά την οδήγηση
Κατά την οδήγηση, είναι πολύ σημαντικό, να είμαστε ιδιαίτερα συγκεντρωμένοι και προσεκτικοί για να μπορέσουμε να αντιδράσουμε γρήγορα σε περίπτωση που κάτι συμβεί. Αν και τα νέα αυτοκίνητα είναι πλήρως εξοπλισμένα με ABS και ESP, (συστήματα που βοηθούν κατά πολύ τον οδηγό), δεν σημαίνει ότι είμαστε ασφαλείς. Επίσης, η θερμοκρασία μέσα στο όχημα πρέπει να είναι μέτρια και να μην κάνει πολύ ζέστη, διότι κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει υπνηλία στον οδηγό. Πρέπει να έχουμε τα μεσαία φώτα πάντα ανοιχτά για να μας βλέπουν και να προσπαθούμε συνεχώς να προβλέπουμε τις κινήσεις των υπόλοιπων οδηγών προκειμένου να αντιδράσουμε ακαριαία σε περίπτωση που χρειαστεί.

Τρόπος οδήγησης
Το γκάζι (και το φρένο) το πατάμε όσο πιο ελαφριά μπορούμε, αλλάζουμε όσο λιγότερες φορές γίνεται και με μαλακό τρόπο τις ταχύτητες. Όταν θέλουμε να αλλάξουμε κατεύθυνση πρέπει να το προσπαθήσουμε με αργές κινήσεις και μετά να συνεχίσουμε την πορεία μας με σταθερή και χαμηλή ταχύτητα. Σε αντίθετη περίπτωση, λόγο της ολισθηρότητας του δρόμου, το αυτοκίνητο μπορεί να σπινάρει και να βρεθούμε προ απροόπτου. Τέλος, στις ανηφόρες δεν πρέπει να σταματάμε καθόλου όταν ανεβαίνουμε διότι αμέσως μετά θα είναι αδύνατο να ξανανέβουμε. Μπορούμε να αφήσουμε ελεύθερο το αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω και όταν βρούμε ξανά ίσιωμα να επαναλάβουμε την προσπάθεια.

Απόσταση
Σε έναν χιονισμένο ή παγωμένο δρόμο πρέπει έχουμε την τριπλάσια απόσταση από τον μπροστινό μας (από ότι κρατάμε σε φυσιολογικές συνθήκες), για να έχουμε καλύτερο έλεγχο των κινήσεων μας. Όταν πλέον φτάσουμε στον προορισμό μας, πρέπει να λάβουμε υπόψιν πως τραβώντας το χειρόφρενο υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να μην μπορέσει να επανέλθει, λόγο του ψύχους.

Πέρα από όλα τα τεχνικά ζητήματα, η προστασία και η ασφάλεια σε άσχημες καιρικές συνθήκες εξαρτάται από τον ίδιο τον οδηγό που πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικός κατά την διάρκεια της οδήγησης και αν απαιτείται, να αναβάλλει ή να σταματήσει το ταξίδι του!

Οδηγοί, προσέχουμε για να έχουμε!!!!

Top