Ο σύγχρονος καταναλωτής, σε κάθε περίπτωση εκμίσθωσης αυτοκινήτου ή αγοράς του, αποφασίζει για αυτό της αρεσκείας του μέσα από μια συνισταμένη πραγμάτων. Η αλήθεια είναι πως στην τελική του απόφαση μπορεί να παίξουν πολλά ρόλο όπως η τιμή, αν είναι νέο ή παλιό το μοντέλο

, η μόδα που επικρατεί το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η μάρκα κα. Ένας βασικός παράγοντας, από ότι δείχνουν οι έρευνες είναι και το χρώμα του αυτοκινήτου.

Η επιλογή ενός συγκεκριμένου χρώματος μπορεί να αποτελεί:

  • ένδειξη του χαρακτήρα
  • την αντανάκλαση της ψυχοσύνθεσης ενός ατόμου το εκάστοτε τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο
  • την εικόνα που θέλουμε να προβάλουμε ή σύμφωνα με το πώς θέλουμε να παρουσιαζόμαστε και να μας ¨βλέπουν¨ οι άλλοι
  • την επιρροή που επιθυμούμε να έχει σε μας, δηλαδή τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις που θέλουμε να προκαλέσει σε μας τους ίδιους η εσωτερική του διακόσμηση καθώς και το εξωτερικό του
  • απλά επιλογή λόγω πρακτικότητας.

Για παράδειγμα το λευκό χρώμα σε αμάξι αποτελεί σίγουρα μια πρακτική επιλογή διότι έτσι αποφεύγουμε το συχνό εξωτερικό πλύσιμο. Από την άλλη πλευρά, δείχνει ένα χαρακτήρα ειλικρινή, τελειομανή, μοντέρνο, με εκλεπτυσμένο γούστο.

Κόκκινο αμάξι, επιλέγουν κατά βάση τα άτομα που θέλουν να ¨μαγνητίζουν¨ το ενδιαφέρον όλου του κόσμου. Είναι γεμάτα με θέληση για ζωή, με περισσή εξωστρέφεια, και δυναμισμό. Είναι επίσης φιλόδοξα, παρορμητικά, με αγάπη για περιπέτεια λόγω του ανήσυχου τους πνεύματος και γεμάτα αυτοπεποίθηση. Οι λάτρεις της πολυτέλειας επί το πλείστον επιλέγουν αυτοκίνητα μαύρου χρώματος. Σύμφωνα με την Cooperman “Το μαύρο είναι αναμφίβολα το χρώμα της εξουσίας” και τα το προτιμούν άτομα δυναμικά, με σοβαρότητα, κοσμικά, με ωραίο γούστο που επιθυμούν πάντα να τα έχουν όλα κάτω από τον έλεγχο τους.

Το μπλε χρώμα σε αυτοκίνητο το προτιμάται άτομα με σταθερότητα στο χαρακτήρα τους, με αισιόδοξη, ειλικρινή, χαρούμενη αλλά παράλληλα γαλήνια προσωπικότητα. Τους χαρακτηρίζει η ειλικρίνεια, η εσωστρέφεια και συμπονούν εύκολα. Τέλος σύμφωνα με την Τ Sally Augustin « το μπλε το επιλέγουν συνήθως μητέρες, για να αναδείξουν μια όμορφη και σταθερή οικογένεια». Διαλέγοντας το ασημί χρώμα, πάλι από πρακτικής άποψης αποφεύγονται οι τόσοι εξωτερικοί καθαρισμοί. Είναι το τρίτο χρώμα κατά σειρά στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Το επιλέγουν κατά βάση άτομα εργασιομανή, με λεπτό γούστο και με καινοτόμα σκέψη. Σύμφωνα με την περιβαλλοντική ψυχολόγο Sally Augustin. “Το ασημί αυτοκίνητο υποδεικνύει μια γυναίκα ή έναν άντρα που πιθανόν ανήκουν σε μια υψηλότερη κοινωνική τάξη και δεν φοβούνται να το δείξουν».

Προτίμηση στο γκρι χρώμα δείχνουν οι άνθρωποι που θέλουν να περνάνε απαρατήρητοι. Τους διακρίνει ωριμότητα, σταθερότητα, η απλότητα και η αξιοπρέπεια. Είναι ήρεμοι χαρακτήρες και δεν τους αρέσει να έχουν πολλά σκαμπανεβάσματα στη ζωή και συμβιβάζονται εύκολα.

Η επιλογή χρυσού ή το κίτρινου αυτοκινήτου συνήθως γίνεται από άτομα που η ζωή τους είναι ¨φωτεινή, έχουν αίσθηση του χιούμορ, ¨είναι χαρούμενα και με ζωντάνια. Επίσης τους χαρακτηρίζει μια νεανικότητα σε όποια ηλικία και αν βρίσκονται και έχουν ένα δαιμόνιο επιχειρηματικό μυαλό.

Αυτές είναι οι πιο βασικές χρωματικές επιλογές όμως υπάρχει και μια ολόκληρη παλέτα με πιο έντονα χρώματα που συνήθως τα διαλέγουν τα ασυμβίβαστα και ιδιαίτερα σε χαρακτήρα άτομα που θέλουν να διαφέρουν από το σύνολο και με τις επιλογές τους υπογραμμίζουν την μοναδικότητα τους!

Top